close

ΠΑΡΚΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ:

  • Η κυκλοφοριακή αγωγή, αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες εκπαίδευσης για την αυτονομία του εκπαιδευομένου. Ως εκ τούτου κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις του.
  • Η κυκλοφοριακή αγωγή είναι ένα πολυσύνθετο πρόγραμμα που περιλαμβάνει πολλούς τομείς και πολλά στάδια, λόγω δε της ιδιαιτερότητας των εκπαιδευομένων είναι ουσιώδες και καταλυτικό.

ΣΚΟΠΟΣ:

  • Ένα άτομο με ειδικές ανάγκες ή ένα νεαρό σε ηλικία άτομο όταν ολοκληρώσει το πρόγραμμα της κυκλοφοριακής αγωγής, μπορεί πλέον να κινείται μόνο του στον χώρο που ζει, να χρησιμοποιεί τα μέσα μεταφοράς, μπορεί να διεκπεραιώνει οικονομικές συναλλαγές για τις βασικές του ανάγκες, να χρησιμοποιεί γενικότερα, τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
    Μπορεί ακόμη να επωφελείται από τις δυνατότητες διασκέδασης και χαλάρωσης που διαθέτει μια οργανωμένη κοινότητα.
    Έτσι, εκτός από την ικανοποίηση που παίρνει, δεν έχει πλέον ανάγκη συνοδού και από «βάρος» γίνεται χρήσιμος στην οικογένειά του και στο σύνολο των ανθρώπων με τους οποίους ζει.

ΣΤΟΧΟΣ:

  • Οι γενικοί στόχοι της εκπαίδευσης σε ένα μοντέλο κυκλοφοριακής αγωγής, είναι η οργάνωση της συμπεριφοράς στον δρόμο, η εκμάθηση των κανόνων κυκλοφορίας για πεζούς, η εκμάθηση τρόπων βελτίωσης της ικανότητας προσανατολισμού, η άρση των αναστολών για επικοινωνία, η εκπαίδευση για σωστές αντιδράσεις σε έκτακτες καταστάσεις, η συμπεριφορά στα μέσα μαζικής μεταφοράς, κλπ.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ:

  • Το «Κέντρο Ειδικών Παιδιών – ο Άγιος Σπυρίδων», από το έτος 2002, έθεσε σε λειτουργία το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής εκτάσεως 6 στρεμμάτων στις εγκαταστάσεις του, που πραγματοποιήθηκε με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Κρήτης και της Λέσχης Lions Ηρακλείου
  • Το πάρκο αυτό, έχει χαρακτηρισθεί ως εξειδικευμένο, πληρώντας όλες τις – από ειδική μελέτη – προβλεπόμενες τεχνικές προδιαγραφές.
  • Στα πλαίσια λειτουργίας του πάρκου, άτομα με ειδικές ανάγκες εκπαιδεύονται στην κυκλοφοριακή αγωγή με την χρήση του κόμβου με όλες τις προδιαγραφές και φωτεινής σήμανσης, αλλά και οδήγηση, με την χρήση ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και μηχανών, τα οποία με την σειρά τους εκπαιδεύουν παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων του Ηρακλείου, του Νομού του, αλλά και της Κρήτης γενικότερα.
  • Αποτελεί δε, το καταληκτικό στάδιο ενός ευρύτερου εκπαιδευτικού τομέα, όπου ο εκπαιδευόμενος πριν την πρακτική του στο πάρκο, με την χρήση ειδικού εκπαιδευτικού εγχειριδίου, της νέας τεχνολογίας (πρόγραμμα Η/Υ) και θεωρητικής εκπαίδευσης από στέλεχος του «Κέντρου», εντάσσεται σε ένα εκπαιδευτικό θεωρητικό μοντέλο.
  • Το έτος 2003, το «Κέντρο» εκπόνησε και εξέδωσε το φυλλάδιο κυκλοφοριακής αγωγής «Ας μάθουμε μαζί να κυκλοφορούμε» με χρηματοδότηση της Περιφέρειας Κρήτης σε 40.000 αντίτυπα, που διανεμήθηκαν σε όλα τα Δημοτικά Σχολεία της Κρήτης, με ευθύνη της κατά τόπον Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Καταληκτικός και ουσιώδης στόχος του τομέα αυτού, είναι η συμπόρευση των εκπαιδευομένων μας με τα παιδιά των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων ως ίσος προς ίσον ήδη από την νεαρά τους ηλικία, έτσι ώστε να προκύψει η σωστή στάση των αυριανών μας συμπολιτών προς τα ΑμεΑ, για την πραγματική τους ενσωμάτωση.